DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

22 Oktober, 2012

KENAPA ULAMA' MENDIAMKAN DIRI

Setelah penghinaan yang dilemparkan kepada Islam dan Hukum Hudud oleh Warga Asing dan yang terkini pula warganegara Malaysia yang juga Presiden MCA dan Ketua Wanita MCA disebarkan di dalam media massa, laman web dan blog, sehingga kini tiada ulama' yang hebat-hebat di dalam negara kini baik yang digelar pendakwah bebas dan sebagainya seperti Ustaz Kazim, Ustaz Fathul Bari dan seperti dengannya.

Kenapa anda sekalian tidak keluar secara terbuka berceramah, membuat laporan polis dan berjerayawara (roadshow) untuk membalas dan membuat penerangan kepada umum untuk menunjukkan penentangan kepada penghinaan tersebut. Apakah ulama' ini penuh dengan sifat tawadu' sehingga hukum Islam dihina sekalipun anda bertawadu'.

Sikap TAWADU' YANG MELAMPAU pada para ulama' di Malaysia selama ini telah membuka ruang kepada golongan-golongan oppurtunis dan ejen-ejen musuh Islam menyerap masuk kepada organisasi masyarakat Islam dan melaksanakan gerakerja mengelirukan akidah dan pemahaman orang Islam dan bukan Islam terhadap Islam itu sendiri.

Kami mencabar golongan ulama' yang menggelarkan diri Ulama' Bebas atau Pendakwah Bebas untuk keluar secara terangan membantah, menentang dan membalas kembali segala penghinaan terhadap Hukum Islam.

Bagaimana anda yang berkelulusan Pengajian Islam, Hadith dan sebagainya boleh mendiamkan diri sedangkan kami di Jabatan Amal Malaysia yang majoriti tidak berkelulusan tinggi, berkelulusan  akademik sekular boleh bangun berdiri, bergerak dan menyebarkan fahaman Islam yang diutuskan kepada RASULULLAH SAW.

Kami tidak mampu berdakwah secara berceramah, berkuliah dan sebagainya namun kami menjalankan segala tugas yang diamanahkan kepada kami untuk berdakwah dari sudut kebajikan. Sambil bergerak membuat penerangan dan penjelasan mengenai hukum Islam kepada yang bukan Islam di dalam waktu kami melaksanakan segala jenis operasi kami walau dimana jua.

Kenapa anda yang berkelulusan Ijazah Pengajian Islam dan sebagainya masih duduk di rumah, sayangkan kepada FITNAH dan cintakan DUNIA. Kumpullah sebanyak mungkin harta, kereta, motosikal dan rumah anda semoga semua itu akan menjadi saksi anda memperjuangkan Islam di padang masyar.

Bak kata Almarhum Ustaz Fadhil Nor

Tiada ulasan: