DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

09 Mei, 2014

AMAL NEGERI PERAK : KAMI TIDAK PERNAH MELANTIK WAKIL DALAM KUTIPAN SUMBANGAN

Pengarah Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak, Al Ameed Arif Sha'arani menegaskan bahawa Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak tidak pernah melantik mana-mana individu untuk mewakili Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak untuk membuat kutipan sumbangan berbentuk wang dan sebagainya.

Beliau terkejut apabila diberitahu ada individu yang mengakui sebagai ahli Amal Negeri Perak membuat kutipan sumbangan atas nama jabatan di bawah naungan DPPN Perak itu. Mengambil kesempatan atas nama kebajikan ahli Amal/PAS/Sekolah-sekolah yang di bawah tadbiran ahli PAS yang ditimpa musibah.

Kepada semua ahli Amal dan PAS, Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak hanya memberikan kebenaran khas untuk membuat dan menerima kutipan sumbangan kebajikan kepada dua individu sahaja bagi peringkat negeri dan kawasan iaitu seperti dibawah:  

Negeri
a) Pegawai Kewangan Amal Negeri Perak
b) Pegawai Hal Ehwal Kebajikan Amal Negeri Perak
Kawasan
a) Pegawai Kewangan Amal Kawasan
b) Pegawai Hal Ehwal Kebajikan Amal Kawasan

selain dari mereka yang memegang jawatan ini, individu tersebut bukanlah individu yang diberikan kebenaran membuat dan menerima sumbangan. Jika anda ingin menyumbang kepada kami sila masukkan sumbangan anda ke akaun BIMB :  080 130 1006 6347 @ Maybank : 558 033 603 022. 

Elakkan memberi sumbangan kepada individu yang tidak bertanggungjawab.

Jika terdapat sebarang musibah kepada ahli AMAL/PAS/SEKOLAH yang di bawah tadbiran ahli kami/PAS, kami akan mewar-warkan di dalam laman sosial kami Nama dan No. Akaun Si Penerima (iaitu mangsa musibah tersebut) bukan nama dan no. akaun orang tengah/wakil, jika anda melihat perkara tersebut berlaku sila laporkan kepada kami, supaya tindakan UNDANG-UNDANG dapat kami ambil kepada individu tersebut.

Tiada ulasan: