DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

13 Januari, 2013

JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK HANTAR 130 ORANG PETUGAS

Seramai 130 orang petugas berdaftar untuk menjalankan pelbagai jenis tugas semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat pada Sabtu (12 Januari 2013) yang lepas. Mereka telah mula bertolak sejak malam Jumaat 11 Januari 2013 lagi, namun satu konvoi bermotor yang disertai 24 buah motosikal dan 4 buah kereta telah bertolak dari Ipoh pada pukul 3 pagi dan tiba di Kuala Lumpur pada subuh 12 Januari 2013 yang diketuai oleh Pengarah Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak sendiri yang juga bersama-sama menaiki motosikalnya untuk bertugas di HKR 2013.

"Sebagai ketua yang dilantik oleh orang bawahan kita perlu bersama-sama, bersusah payah dengan anak buah bukannya kita bersenang lenang tetapi anak buah pula bersusah payah, itu sikap pemimpin yang tiada thiqah dan boleh dipertikai jika pohon anak buah wala' pada kita." kata Al-Ameed Arif Bin Sha'arani, Pengarah Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak.

Turut serta berkonvoi motosikal bersama-sama ialah Setiausaha Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak Saudara Zakril Emri Bin Md. Ghazali dan beberapa Komander dan ALP Negeri Perak. Mereka turut menyahut saranan Pengarah mereka yang memohon pemimpin AMAL di semua peringkat perlu bersama-sama bersusah payah dan bertugas. Malah seorang pemimpin perlu bertugas atau bersusah lebih daripada anak buahnya kerana pemimpin Islam tidak pernah duduk di belakang tetapi di depan medan perjuangan.

Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak juga telah menghantar anggotanya dari pelbagai jenis kor dan unit terdiri daripada:

1. Medik dan Penyelamat
2. Trafik dan Lalulintas
3. Kemahiran dan Teknikal (Kejuruteraan)
4. Komunikasi
5. Tarbiyah dan Dakwah

Tahniah semua petugas Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak

Takbir....Allahuakbar..











Tiada ulasan: