DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

07 Januari, 2013

SENARAI ASET TERKINI HASIL SUMBANGAN AHLI PAS DAN RAKYAT PERAK & MALAYSIA

Terima Kasih kepada semua ahli Amal, PAS dan semua individu yang telah menyumbangkan wang, peralatan dan kelengkapan kepada jabatan kami selama ini. Segala sumbangan anda amat kami hargai dan kami sertai dengan doa semoga tuan-tuan dan puan-puan dirahmati di dunia dan akhirat, dimurahkan rezeki dan dimatikan di dalam keadaan paling mulia di sisi Allah SWT. Kami mengalu-alukan sumbangan dari anda untuk kami gunakan untuk membantu semua individu yang memerlukan bantuan.

Tersebut dibawah ialah Aset Terkini kami dan bilangan keperluan sepatutnya :

 Aset Terkini Dalam Simpanan (Negeri)
Keperluan sepatutnya
Bot penyelamat - 2 buah (tanpa treler bot)
Enjin Bot (Enjin Sangkut) - 2 buah
Mesin Water Sprayer (Petrol) - 1 buah
Mesin Water Jet (Elektrik) - 2 buah
Mesin Jenerator (Petrol) - 1 buah
Mesin Chainsaw (Petrol) - 1 buah
Komputer Peribadi (PC) - 1 buah 
Minima 5 buah bot (utk keperluan 5 buah zon)
Minima 5 buah enjin utk 5 buah bot
Minima 5 buah utk kegunaan 5 buah zon
Minima 10 buah utk kegunaan 5 buah zon
Minima 5 buah utk kegunaan 5 buah zon
Minima 5 buah utk kegunaan 5 buah zon
Minima 3 buah utk kegunaan pejabat

* Tersebut di atas adalah aset yang bersaiz besar dan bernilai lebih daripada RM500.00 hasil sumbangan ahli / penyokong PAS dan Pakatan Rakyat.

Aset Dalam Proses Perolehan ( Kami Dalam Usaha Untuk Mendapatkan) :

  1. Kenderaan Angkut - (Lori/4WD/Van) untuk kegunaan angkut barang/peralatan/kelengkapan bantuan dan anggota untuk kemana sahaja kawasan operasi bantuan/bencana. 
  2. Kenderaan  Jenazah - (Van/Pikap) untuk kegunaan ahli PAS/Keluarga membawa jenazah yang meninggal di mana-mana Hospital di dalam kawasan Ipoh (Ibu negeri) ke mana-mana sahaja dengan bayaran secara infaq (berapa sahaja yang mampu/ikhlas).
  3. Kenderaan Kecemasan - (Van Ambulans/4WD Ambulans) untuk kegunaan angkut mangsa/barang/peralatan/kelengkapan bantuan dan anggota untuk kemana sahaja kawasan operasi bantuan kecemasan (Pasukan Medik & Penyelamat). 
  4. Treler Bot - Untuk mengangkut bot kemana sahaja kawasan banjir/bantuan mencari mangsa (SAR) yang memerlukan bot.
  5. Motosikal Operasi - (Pelbagai Jenis Motosikal/Scrambler) untuk kegunaan operasi yang memerlukan kegunaan motosikal kerana kawasan laluan sempit atau tidak boleh dilalui oleh kenderaan besar.
* Jika anda berminat untuk menyalurkan sumbangan sila hubungi : Arif Sha'arani  013-421 3636

Anda ada wang dan harta, Kami ada masa dan tenaga. Mari Kita Beramal Bersama...Anda dengan cara anda (wang dan harta) kami dengan cara kami (masa dan tenaga).  

Apa gunanya wang dan harta yang banyak dan kehidupan yang mewah jika ia akan membawa kita ke neraka.. Kenapa tidak kita jadikan wang dan harta kita untuk kita mencari keredhaan Allah SWT dan mungkin ia membawa kita ke syurga..



Tiada ulasan: