DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

DARI PENGARAH JABATAN AMAL MALAYSIA NEGERI PERAK

03 Disember, 2012

RAMAI ANGGOTA AMAL MASIH BUJANG

Masih ramai anggota Amal di Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak yang masih bujang walaupun telah melewati usia 20an dan 30an, apabila ditanya mereka mengambil jalan untuk melupakan hasrat untuk berkahwin kerana ingin menumpukan kepada perjuangan memenangkan Islam di Malaysia.

"Senang nak keluar untuk jemaah, kalau kahwin banyak halnya, lagi pun bukan sikit nak belanja nak berkahwin sekarang ni, dari simpan duit nak kahwin baik simpan duit nak beli peralatan dan kenderaan untuk Unit Amal dan belanja bertugas untuk jemaah" Inilah jawapan yang sering keluar dari mulut-mulut anggota amal di Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak yang masih bujang.

Inilah contoh orang yang memperjuangkan Islam walaupun tidak berpendidikan Islam yang tinggi (Master atau PHD) mereka berkorban untuk Islam dengan cara mereka sendiri dengan mengetepikan kepentingan diri dan nafsu mereka.

"Bukan tak nak ikut sunnah Rasululllah, tetapi keadaan tak mengizinkan, biarlah Islam menang dulu di Malaysia ini" kata Setiausaha Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak yang juga salah seorang yang masih bujang walaupun telah lewat usia 30an.

Semoga segala pengorbanan mereka akan dirahmati Allah SWT diakhirat kelak.

Takbir...




JIKA MEREKA INI ANAK-ANAK SAYA SUDAH TENTU SAYA BANGGA, SEBAB MEREKA BERUSAHA BERJUANG UNTUK ALLAH
 : PAK RAHIM



Tiada ulasan: